Povídání o chování pro MŠ

Program zaměřený na chování dětí nejen v mateřské škole.

… je určen dětem v MŠ a zabývá se vztahy mezi dětmi a samotným přístupem k dětem v kolektivu.
Cena programu za jedno opakování v MŠ činí 60,-Kč za žáka, minimálně 3.000,-Kč.
Optimální počet dětí pro jednoho opakování programu je 50. Trvání programu je 45 – 60 minut.


          Stručný popis programu:

Nejdříve se věnuji chování děti v případě oslovení cizími lidmi a jejich lákání na bonbónky, hračky či zvířátka a informuji děti jak se v takovém případě chovat.
– S CIZÍMI LIDMI SE NEBAVÍME, NIKAM S NIMI NECHODÍME A NIC SI OD NICH NEBEREME.

Dále se v programu věnuji vzhledu, který nás často ovlivňuje – ne každý kdo se nám líbí, musí být hodným a dobrým kamarádem a obráceně. Naše jinakost (odlišnost) by neměla být důvodem pro odmítání, posmívání a ubližování.
– NEHODNOTÍME KAMARÁDY PODLE TOHO, JAK VYPADAJÍ, NEBO JAKÉ MAJÍ HRAČKY.

Hledáme společně s dětmi způsoby jak si hrát v kolektivu, jak se kamarádit a jak nají cestu k tomu, abychom zůstali stále kamarádi. Řešíme případ, kdy si jednu hračku chtějí půjčit dvě děti současně. Jak se nehádat a jak najít společné řešení a umět si s vzniklou situaci poradit.
– JSME KAMARÁDI, NEHÁDÁME SE A VŽDY HLEDÁME SPOLEČNÉ ŘEŠENÍ, ABY BYLI VŠICHNI SPOKOJENÍ.

Taky si ale s dětmi ukážeme, jak to vypadá, když se děti jako kamarádi nechovají a třeba nechtějí nikomu půjčit žádné hračky. Současně se v tuto chvíli zmiňuji o slušnosti a odpovědnosti – třeba povinnosti uklidit si po sobě hračky.
– UMÍM SE ROZDĚLIT A JSEM OHLEDUPLNÝ K OSTATNÍM.

Součástí programu je i scénka, kdy má vybrané dítě postavit obyčejný komín z kostek. Jde ale o kostky, které na sobě nechtějí držet a ve chvíli kdy se podaří kousek komínu postavit lektor tento komín sfouknutím zboří a různými dalšími způsoby toto své chování opakuji. Přestože mne děti vidí bráním se tím, že jsem se komínu vůbec nedotkl. Scénka má ukázat, že …
NĚCO ROZTRHAT, ZNIČIT NEBO ROZBÍT DOKÁŽE KAŽDÝ HLUPÁK, ALE UMĚT NĚCO NAMALOVAT, POSTAVIT NEBO VYROBIT UMÍ JEN SPRÁVNÁ HOLKA A SPRÁVNÝ KLUK – PROSTĚ ŠIKULKY.

Hodnocení z míst, kde program již proběhl:

MŠ Prštice

Velmi pěkně připravený program pro děti formou prožitku v příjemné atmosféře s kvalitním preventivním programem, jsme velmi spokojeni a přejeme lektorovi i pejskovi jen vše nejlepší.
Kolektiv MŠ

MŠ Seč, okres Chrudim Na Hrázi 300, 53807 Seč
Skvělý interaktivní, zážitkový program, který nenásilnou formou učí děti bezpečnému a ohleduplnému chování. Do praktických ukázek se s nadšením zapojily děti. Program byl vtipně sestaven a střídaly se chvilky vážné s chvilkami legrace. Na závěr bylo vše důležité zopakováno a zdůrazněn význam všech opatření.

Mateřská škola Trhová Kamenice,Ivana Makovská
Program  ze dne 8.11. 2013 se nám líbil, byl přínosný, bohužel nebylo přítomno moc dětí. Asi bych osobně nejprve začala vztahy mezi dětmi a teprve potom / po seznámení a navození kladného vztahu k osobě lektora/ použila převlek vojáka. Takhle se některé děti hned na začátku rozbrečely a bály se. Ještě mě napadá, že utváření kamarádských vztahů se ve školkách věnuje větší prostor hlavně v září, takže v té době by to sedělo ještě víc. Ty cizí lidi bych třeba udělala i zvlášť v jiném bloku, možná jen pro předškoláky. Sorbon neměl chybu, takovéhle využití psího lektora jsem ještě nezažila a pro děti je to jednoznačně skvělé. Takže děkujeme a někdy zase naviděnou.
M.Šotolová, MŠ Trhová kamenice

ZŠ a MŠ Oudoleň
Povídání o chování pro MŠ obsahovalo vysvětlení pravidel důležitých pro soužití v MŠ. Pravidla jsou v naší MŠ již zavedená, bylo to proto pro děti zopakováním toho, co se běžně při různých situacích v MŠ řeší. Pro děti bylo zajímavé povídání a cizích lidech a nebezpečí styku s nimi. V podání vojáka toto téma neznaly. Bylo s nimy probíráno hlavně pomocí her a příběhů. Součástí u nás v MŠ byla také ukázka Sorbonovy školy chování, kterou nejstarší děti již viděly. Mladší děti z ní byly překvapené.